2008. július 21., hétfő

Szerelem

Csomószor gondolkodtam ezen a témán. Végül sosem jutok eredményre. Csodálkozom az egészen...

Mi a szerelem?
Az, amikor egy ember egy másik emberért bármit képes lenne megtenni, illetve bármit el tud vele kapcsolatban képzelni. Ilyenkor a tűz hajtja az embereket, inkább lelkesek, mintsem kitartóak...
Gondolom legalábbis én így...

Mi van, ha nem szerelem van, mi lehet még?
Szerintem a szerelem gyakran csak kezdet, vagy csak egyszerű álmodozás. Egy kapcsolat kimenetele nem a szerelemtől függ, hanem az egyéniségek egymáshoz való állásától, a lelki világoktól, a kitartástól és a ragaszkodástól függ. Igen, a szerelem jó kezdetnek. De szerelemmel nem tartható fent egy kapcsolat a végtelenségig.
Persze jó kérdés lehet az, hogy mikor mozdul el egy kapcsolat a szerelemből ebbe az irányba? A határozott, nem szerelemen alapuló, hosszútávra tervezett kapcsolatba. Szerintem nincs válasz erre a kérdésre.

Mostanság egyre inkább úgy érzem, elmarad nálam a szerelem. Vagy nem tudom. Többször gondolkodom családalapításon, a jövőmre, a gyerekeimre, arra, hogy meglesz-e mindenük, arra, hogy elég kitartó leszek-e ahhoz, hogy valakivel leéljem az életemet. Szeretnék jóhiszemű lenni, de ez nem ilyen egyszerű. Nem volt még komoly kapcsolatom, amelyből bármit is megtudhatnék. Sem magamról, sem pedig arról, hogy valójában mit is várok el. Már-már azt keresem másokban, hogy ők hogyan reagálnának egy hosszútávú kapcsolatban. Persze sikertlenül keresem.

Mindenesetre rá kell jönnöm, hogy az udvarlás igen komoly feladat. Egyeseknek megadatik. Másoknak nem. Ilyen vagyok én is. Igaz, nem helyes az, hogy ennyit ülök gép előtt... Lenne mit változnom nekem is, de sokszor arra várok, hogy valaki közölje velem, hogy -Változz!- Sajnos eddig feleslegesen vártam, mert nem hangzott el.

Akkor mégis mit tegyek?

Nincsenek megjegyzések:

Csilliárdossá válás - "Hogyan legyenek rendben a pénzügyeim?"

 Hogy nézzen ki egy napod: vagyon-pénz-tartalék-megtakarítás egészség kapcsolatok (párkapcsolat, gyerekek, barátok, család)   Pénzügy: ...