2009. január 27., kedd

Max Payne (a film)

2008. október 26.-án dobták ki a filmet. Én tegnap láttam, mert tegnap kaptam meg Beától... :)

Na, kezdeném azzal,hogy mit hittem: Rengeteg helyen olvastam, hogy a film nem jó, a filmnek semmi köze a játékhoz, mik ezek az angyalok, a film szar, ez az, amaz.

Mit gondolok én, most, úgy, hogy láttam a filmet:
Szerintem ez egy nem rossz film. Ugyanmár, mondjon már valaki a Max Payne-nél sokkal jobb, és sok filmet. Nem fog sikerülni. Ma egy akciófilm öldöklésről, zsarukról, és bosszúról szól. Mit hittetek?

Én úgy érzem, hogy elképesztően magas elvárásoknak kellett volna megfelelnie a Max Payne-nek. Miért? A játék miatt. Az egyik legjobb, bocsánat, a legjobb játék volt, amivel játszottam valaha. Mondjuk én a Max Payne 2-vel játszottam, de a Max Payne 1-ről ugyanezt mondják. Jó történet, jó akciók, jó játék.
Miért baj az, hogy magasak voltak az elvárások? Mondjon valaki olyan filmet és játékot, ami egy címen fut, de közük is van egymásnak. Szerintem ilyen nem nagyon van... Resident Evil, Tomb Raider, most már Max Payne, ez lesz a Postallal is, a Hitman is így járt.
Egy játéknál más a cél, mint egy filmnél.
A filmet akkor nézed meg, ha van valami, ami miatt kiváncsi vagy a következő jelenetre, tehát történetre van szükség.
A játékot akkor játszod végig, ha szórakoztat, helyesebben elütheted az idődet. Kivéve én, aki gyakorlatilag két történetorientált játékért rajong, a Max Payne 2-ért, és a Half-Life 2-ért. Szinte mindkettőben egyensúlyban vannak a történet a játékkal.

Na de a film. Számomra a filmben az tetszett a legjobban, amiről nem is hittem volna, hogy tetszeni fog. A Valkyr köré felépített történet. A Valkyr egy jó cucc. Megjegyzem, mindenki mondta, hogy a Max Payne-ben nincsenek angyalok (játék), viszont a filmben többször is van. Ehhez azt mondom, hogy wikipédia, illetve azt mondom, hogy a filmben az angyalok akkor jönnek elő, amikor valaki "betépett". (ez nem helyes fogalom, de nincs ötletem másra). Igenis jók az angyalos jelenetek, én úgyis unom a mai világot, legalább látok néhány cifra dolgot.

Történettel csak az a bajom, hogy a "zsarunak kinyírják a családját, aztán egyedül megtalálja a gyilkost, majd leszámol mindenkivel, sebezhetetlen hős, aki mindenkit legyőz" hát ez egy picit sok. Látszik, hogy az amerikai filmipar mennyire sablonos. Nem baj, én nem fogom végigjátszani a Max Payne 1-et. Soha. Egyszerűen nincs miért, ha a Max Payne 2-vel nagyon megvagyok elégedve, akkor mit szerencsétlenkedjek?
Tetszett az is, hogy Max Payne is fogyasztott a Valkyr-ból. Ezzel egy jó pontot kapott a 20. century fox, vagy micsoda, hiszen eddig mindenki tökéletes volt, most meg bebizonyosodik, hogy nincs tökéletesség. Mert ilyen nincs, hogy egy zsaru kinyír 500 embert (filmben/játékban), szó nélkül. Az már viszont jó, hogy tulajdonképpen "drogozik", helyesebben csak beadagoltak neki.

Szereplőkről nem mondok véleményt, mert ez nem az én témám. Játssza mindenki a szerepét, csak normálisan! Nekem speciel kifejezetten szimpatikus volt a két Sax lány....

Most ennyi lesz, kifogytam.... az ötletből...

1 megjegyzés:

Faust írta...

Mondjuk azért próbáld ki az MP1-et, mert fényévekkel jobb, mint a 2, és ha annak a minőségét nézzük, akkor lehet, hogy nem rossz játék :). Amúgy...szerintem undorító szar mocskos trágya egy film, hihetetlen, hogy a KÉSZ, sikeres és nagyon jó alapanyagot (ugyanez a helyzet ám a Hitman filmmel is)össze vissza csavarják, és mindenféle baromságokat raknak bele - angyalok. A Valkyr amúgy nem kék, hanem zöld. BB nem "főgonosz", csak egy gennyláda, akit el kell takarítani az útból (BB őli meg Alexet, aki nincs Max-el haragban, sőt, mióta megölték a családját, Maxet lényegében Alex tartotta életben. Majdnem sikerült eltalálni). De Nicole Horne-t szerepeltetik kb. 6 percet, miközben elvileg ő a főgeci. Mona nem rossz, éppen csak a "halálát" hagyták ki, ugye teljesen jellegtelen momentum. Sehol nincs Vlad. Sehol nincs Vinnie Gognitti. Sehol nincs ALfred Woden, aki végül megmenti a rendőrség elől Max-et. De az angyalok befértek...zseniális!

Sorolhatnám még.

De ha úgy nézem, hogy soha nem játszottam a játékkal, legalábbis próbálok tőle elvonatkoztatni. Borzalmas a forgatókönyv, a szuperkatona/angyalok vonalnak se füle, se farka. Aztán a tipikus amerikai klisék. A pattogós fonotthajú feka rendőrkapitány (aki a játékokban egy kövér, alacsony, kopaszodó bajszos fehér, de elvonatkoztatunk most a játéktól), aki mindenkinek megmondja a tutit - halál. Na meg a díler fekák, kurvára nem illenek a képbe, de azért berakták őket, hogy ne egy óra legyen a film, és hogy valaki el tudja mondani, hogy "Max Payne keres valamit, amit Isten is rejtve akar tartani". Fantasztikus.
Sehol egy épkézláb akciójelenet. Max rohan egy folyosón, miközben egy rohamosztag, állig felfegyverkezve M16-os karabélyokkal, szétlövi az egész épületet, de Max-et senki nem találja el. Ellenben Max oda sem néz, csak fut, és a Berettájával leöl pár zsarut. A fináléban a bedrogozott Max After Effects parádéja egész egyszerűen szánalmas, nevetséges, hogy egy Max Payne-t ilyen jelenetekkel akarnak eladni. Ja és a vége...hát az valami megdöbbentő, újabb amerikai klisé. Max legyőzi a főgonoszt, megbosszulja a családját...és este 10-11 környékén KISÜT A NAP bazdmeg. Hát én ott már fuldokoltam a röhögéstől. Jó film?

Fényévekre van a jó filmtől, még ha a játéktól elvonatkoztatunk, akkor is.

Persze ez csak magánvélemény! :)

Csilliárdossá válás - "Hogyan legyenek rendben a pénzügyeim?"

 Hogy nézzen ki egy napod: vagyon-pénz-tartalék-megtakarítás egészség kapcsolatok (párkapcsolat, gyerekek, barátok, család)   Pénzügy: ...