2009. január 31., szombat

Filmek

Juno
Furcsa történet, de családi filmnek nagyon jól megteszi. Vígjáték. Nagyjából az a kerettörténete, hogy egy 16 éves csaj terhes lesz.

Hitman
Elképesztően jó kis film. De csak akciófilmként.

Max Payne
Málics haverom kritizálta a filmet, mégpedig nem kevés karakterrel. Próbálok belegondolni a dologba, és sajnos arra jövök rá, hogy igaza van Málicsnak. Egyszerűen hihetetlen, hogy a Max Payne nevű játék fényévekkel jobb, mint a Hitman nevű játék, ÉS a Hitman című filmet nézném meg mégegyszer...

A megtorló (The Punisher)
A nevét úgy is el tudom képzelni, hogy "A megtörlő". Vicces, de úgy érzem, hogy sablonos film. Egyedül a címe jó, és csak az angol címe. Olyan kis hátborzongató. ... :D

Wall-E
Rajzfilm, DE megint egy olyan rajzfilm, amit nem csak gyerekek nézhetnének meg. Nemrég javasoltam egy haveromnak, és ő kiröhögött. De nézzünk a dolgok mélyére. Melyik barom mondta, hogy rajzfilmet gyerekek néznek? Uraim! South Park? Simpson család? Ezek mióta tizenéveseknek valóak? Sőt. Huszonévesnek kell lenned, hogy igazán élvezhesd (félreértés ne essék, ez nem jelenti azt, hogy tizenéves ne nézze. Én is imádom mindkettőt...)
A rajzfilm egy szerelmes robot párról szól. Mondaná egy gyerek. Én azt mondom, hogy a film a szerelemről, és a világról, a politikáról, az USA-ról, és a szennyezésről szól. Szerintem egy felnőtt embernek ebben látnia kell azt a bizonyos "szomorú" dolgot is. Én a rajzfilm elején el voltam szörnyűlködve.... És nem negatív értelemben, hanem úgy, hogy "valós" dolgot érzek a rajzfilmben.
Itt szeretném szóvá tenni a Macskafogót. Ugye milyen aranyos rajzfilm? Ugye felnőtt ember nem nézné meg? Uraim, megint tévedésben vannak. A Macskafogó olyan felnőtt rajzfilm, hogy az elképesztő. A sok hülye paraszt magyarnak javasolnám, hogy fejtse meg, hogy miről szól, mert én látom benne a Kommunizmust, a Szocializmust, a kisebbségi-magyar konfliktust, a háborúkat, az elnyomást, és a diktatúrát. Én vagyok a hülye, hogy értelmezni akarom a filmet?
Megemlítem a rajzfilm miatt még az Egon és Döncit is. Nagyköltségvetésű számítógépes rajzfilm. Magyar rajzfilm. Akkorát bukott, mint a huzat. Miről szól? Egon és Dönci elindulnak másokat keresgélni, és ide tévednek a Földre. De elmennek. Uraim, önök megint nem látják benne az életet? Én azt látom benne, hogy igenis, vannak kudarcok, igenis próbálkozik kell (lásd: utoljára találják meg a Földet), és igenis vannak jó emberek (lásd: a vendéglátós pocakos pasas). Ennyit erről. A rajzfilm szóban sehol sincs benne, hogy gyerekeknek van. Max. az van benne, hogy inkább gyerekeknek. Én nem akarom, és nem is fogom szégyelni, hogy megnéztem ezeket a rajzfilmeket. Örülök neki, hogy felismertem azt, amit remélhetőleg a rendező is fel akart ismertetni velem, mint néző...

A másik Boleyn lány
Nagyon jó történelmi film. Én könnyeztem rajta, de ez én vagyok.
Anglia mindent köszönjön Erzsébet királynőnek, az egyházszakadásnak, a polgároknak, a gyarmatoknak, a Nagy Armada legyőzésének, a kalózainak, a kereskedelemnek, legyen hálás a politikai, gazdasági fejlettségének...
Anglia egy hatalmas nagy mázli. Igaz, inkább Nagy-Britannia/Egyesült Királyság, mint Anglia...
De a lényeg, hogy már csak a történelem miatt is érdemes megnézni. Furcsa, de úgy érzem, hogy az egyik legjobb történelmi film. "Egészen kevés" dologban ferdítettek....
Bár történelmi filmként szeretem még a Rettenthetetlent is. Furcsamód sikerül sokszor visszaemlékeznem rá. Na jó, még a Jean d' Arc, az Orleans-i lány sem olyan rossz.. Igaz, a főszereplő miatt szeretem, meg azért, mert inkább Franciaország, mint Anglia....

Na Másik Gábor.... Milyen filmről írjak még 2 másodperces véleményt? :D

1 megjegyzés:

Faust írta...

Nos...
Ízlésünk igen nagy mértékben különbözik, de...ha már történelmi filmeket szereted:
Das Boot. Egyik legjobb II. VH-s film (tudom, hogy a téma szerelmese vagy), ajánlott a megtekintése. Másik kedvenc tört. filmem a Gladiátor, melyben persze vannak ferdítések, de kétségtelenül irgalmatlan jó kis film. Most így más nem jut eszembe, de ajánlom a FEARHUGGERST :D

Csilliárdossá válás - "Hogyan legyenek rendben a pénzügyeim?"

 Hogy nézzen ki egy napod: vagyon-pénz-tartalék-megtakarítás egészség kapcsolatok (párkapcsolat, gyerekek, barátok, család)   Pénzügy: ...