2009. augusztus 30., vasárnap

City B1 #3

Most is unatkozom, úgy hogy újabb mese a City B1-ről! :D

Mivel az előző City B1-es bejegyzésben leírtam néhány szót a City B1 aktuális verziójáról, ezért most az újításokról kívánok mesélni.

Bekerült egy múzeum, ami hasonlít a Magyar Nemzeti Múzeumra. Elvileg. A félreértés elkerülése végett elmondom, hogy rég jártam a múzeumban, sőt, fényképet meg tervet sem néztem át. Csak jött egy ihlet, és azt megvalósítottam. Még nem végeztem a textúrázásával.

Emeletes parkolót is csináltam, aminek azért éreztem szükségét, mert a pálya sivár lett volna, ha csak házak vannak, így kellett ez is. Kb. a múzeummal szemben van. A kinézete szerintem nem valósághű, de jó lesz ez így! A GTA Vice City-ből jött az ihlet.

A továbbiakban egy stadiont tervezek, amiről még nem tudom, hogy bejárható lesz-e, és pontosan hogy fog kinézni. Talán sima fedetlen és ~gagyi futball stadion lesz. Remélem nem sértődik meg Debrecen, ha megtudja, egy stadion fényképről jött az ihlet! :)

Templomot is tervezek, ami elsőre nem lesz bejárható. Muszáj spórolni a brushokkal. :S
Stílusa talán gótikus lesz, de nem fogok szarozni, nem lesz semmi díszítés. Sima templom.

Eszembe jutott, hogy jatekfejlesztes.hu-n senki nem kommentálta a munkámat. Mégis mit vártam? Persze, lehet, hogy rosszul publikálok, meg kevés a screenshot, de külsősnek tényleg ennyire reménytelen? Jelenleg valami 3500 brush körül járok, és olyan 20.000 felület van, amiből nem mind jelenik meg (Lásd: Nodraw textúra).
Amint befejezem a templomot, és a stadionnal kapcsolatban végeztem, és meglesznek a textúrázások, jön a következő publikálás... vagy ne?

És végül jöjjön az Engine probléma. Mivel nem vagyok programozó, és nem tanulok programozni, s nem is tervezem - ezért nagy ****ban vagyok. Ha valaki fegyvert tartana a fejemhez, a Source engine-ban jelenítettném meg a munkámat, de ezt marhára szeretném elkerülni. Nem. Nem rossz az az engine. Sőt. Bár a Crysis, az Unreal Tournament 3, a Quake 4, a Far Cry 2, a GTA 4 cseszett jó játék lehet, cseszett jó grafikával, Nálam a Source engine verhetetlen. Mindig is az marad. A gépemen a játékok 90%-a akadozik. A maradék 10% a Counter-Strike: Source, a Half-Life 2, és a Half-Life 2 Deathmatch. Máshogy: A Source engine-t legalább elbírja a gépem. És bár nem kereszt-platformos, a fentebb felsoroltak sem azok. És bár nem a világ legjobb grafikájú játéka, de szerintem így is élmezőnyben van grafika szempontjából. Játékélmény szempntjából is... (CSS, HL, L4D, Postal III).
Az egyetlen lelki problémám, hogy a City B1-et ingyenesen és gyorsan szeretném a felhasználók gépére juttatni (már ha lesz játék is belőle, mert most még mindig csak pályáról van szó). Ezt viszont nagyon nehezen tudom megtenni a Source engine-al. (Lásd: Az egyetlen ingyenes játékuk a Half-Life 2 Deatmatch - az is NVIDIA-soknak és ATI-soknak.)

Nincsenek megjegyzések:

Csilliárdossá válás - "Hogyan legyenek rendben a pénzügyeim?"

 Hogy nézzen ki egy napod: vagyon-pénz-tartalék-megtakarítás egészség kapcsolatok (párkapcsolat, gyerekek, barátok, család)   Pénzügy: ...