2008. október 15., szerda

Traffic

Mai nap megnéztem ezt a filmet. Osztálytársamtól kaptam, de már nem igazán tudom, hogy miért, vagy mi célból. Valószínűleg tanulmányozási célból, és tanulmányozni volt mit rajta...
Nagyon jó film. Végre egy olyan film, amely kimondja az igazságot. Nem lehet győzni.

A drogelleni háborút nem nyerhetjük meg.

Bár a film a heroin és a kokain elleni harcokról szól elvileg, mégis, drog alatt érthetünk sok mindent. Én konkrétan minden olyan szert drognak vesznek, amelynek folyamatos hatása alatt lenni, illetve folyamatos használata káros az egészségre, és nélkülözéskor az illetékesek idegi állapotából megállapítható, hogy függők.
Szóval ezt azért hoztam szóba, mert bár Magyarországon annyira nem elterjedt a kokain és a heroin fogyasztása, helyette az emberek nagy része mással él. Legjobb példa a füvezés, de én idebökném az alkoholizmust, és a dohányzást is. A dohányzás azért kitüntetett téma a számomra, mert anyám, és az idősebbik nővérem dohányzik, és természetesen nehezen viselem el. Alkoholistákat nem ismerek, füvezős ismerőseim meg vannak a távolban, de egyre inkább elfogadom ezt, és azt kell hogy mondjam, szokásossá válik a mai világban... (mármint a füvezők jelenléte).
Amit még írnék, hogy nem csak a kábítószerek/drogok használatát/fogyasztását kell betiltani, vagy megakadályozni. Vagy nem csak a már függőket kell leszoktatni. Ezek nem igazán megoldások. A megoldás ott kezdődik/kezdődne, hogy megelőzzük a dolgot. Ez nyilván nehezen megy, és pont ez a baj a mai világgal. Szerintem a megelőzés nem ott kezdődik (vagy nem csak ott), hogy felvilágosítjuk a kicsiket, hogy izé, ne drogozz, mert rossz. Nem. A családi hátterekkel, a világgal, a politikával, az oktatással, a közösséggel, minddel gond van. Ezeket kéne igazából megoldani. Na szerintem ez vár ránk, a mi korosztályunkra. Oldjunk meg mindent, tegyük széppé és csodálatossá a világot!

Nincsenek megjegyzések:

Csilliárdossá válás - "Hogyan legyenek rendben a pénzügyeim?"

 Hogy nézzen ki egy napod: vagyon-pénz-tartalék-megtakarítás egészség kapcsolatok (párkapcsolat, gyerekek, barátok, család)   Pénzügy: ...