2008. október 26., vasárnap

Micsoda elmék - A tudatosság megértése felé

Írta: Daniel C. Dennett.

Ezt a könyvet az osztályfőnökömtől, a biológia tanárunktól kaptam kölcsön. A téma, vagyis a tudatosság,öntudatosság, elme, gondolkodás, stb. úgy került szóba, hogy olvastam egy cikket egy olyan kísérletben, melyben egy ketrecbe bezárt szarkára ragasztottak egy fekete pöttyöt, majd beraktak egy tükröt a ketrecbe. A szarka rövid időn belül felismerte magát a tükörben, és elkezdte levakarni, ledörzsölni magáról a fekete pöttyöt. Persze van, aki ezen nem csodálkozik, de én igen. Szerintem nagyszerű, furcsa, és egyedülálló dolognak számít az állatvilágban az, hogy egy állat gyorsan felismeri magát egy tükörben, tisztában van/lesz azzal, hogy a tükörben megjelenített kép az ő maga. Nekünk embereknek ez hétköznapi dolog, de... Szóval én meglepődtem a dolgon.

A könyv egy jó témát ragad meg, miszerint "Van-e elméjük az állatoknak?". Sok, ehhez hasonló kérdés is elhangzik a könyvben, ami segít a probléma megoldásában, és végiggondolásában. Javasolnám a biológia érdeklődésűeknek! :)

Nincsenek megjegyzések:

Csilliárdossá válás - "Hogyan legyenek rendben a pénzügyeim?"

 Hogy nézzen ki egy napod: vagyon-pénz-tartalék-megtakarítás egészség kapcsolatok (párkapcsolat, gyerekek, barátok, család)   Pénzügy: ...