2009. július 17., péntek

A magyarok sikere...

A címben látható, hogy a magyarok sikeréről próbálok írni :)
Néhány olyan projektet mutatok be, vagy csak ctrl+c-zek, ami Jópont. Nálam. A Hazamáért. A Magyar Játékfejlesztésért.

Mistake
Egy Half-Life 1 horror mod. Askhandi csinálta, tudomásom szerint egyedül, dicséret érte!
www.moddb.com/mods/mistake-1

jClassicRPG
Magyar fejlesztésű Java nyelven íródott 3d RPG keretrendszer. Tudomásom szerint volt demója. A blog nem frissült március óta. Remélem nem az, amire gondolok...
jcrpg.blogspot.com

Veterans
Autós játék. Játékfejlesztés.hu-n találtam rá, mint ahogy a többi játékra is az esetek nagy többségében. Nekik is van már demójuk.
www.envision-studio.hu

Hungarian Front
Battlefield 1942-höz, és ha minden igaz, későbbi Battlefield-hez készülő MOD. A magyar hadszíntereket igyekszik megvalósítani, és elénk teremteni. Őszintén sajnálom, hogy oly régóta van a projekt, és még nem sikerült befejezniük a munkájukat. Mindenesetre él a projekt.
hunfront.extra.hu

cs_metrobudapest
Counter-Strike: Source-hoz készülő, a budapesti metrohálózatot megcsinálni igyekvő csapat. Egyedül dolgozó a projekt gazdája, és szerintem csodálatos munkát végez. Bár nem tudom pontosan a célt, az bizonyos, hogy a Deák Ferenc tér nagy hadszíntér - mindegyik metróhálózat jelen van itt. Sajnálom, hogy a gazda angolul publikál. Persze, lehet mondani, hogy bizony az angol nyelvet beszélők többen vannak, meg nagyobb piac, stb. De magyarok vagyunk, nem de? :(
Ez (sem) JF.hu-s projekt, sőt. Az a szomorú tapasztalatom, hogy JF.hu-n nem tűrik a pályákat, hiszen az nem a játékfejlesztés része. De Az. Hazudj magadnak, ha akarsz.
sourcembp.blogspot.com

Ignite
Egy általam olvasgatott blog készítőja dolgozott a projekten. Blender + fűszer = Autós játék. Ő nem JF.hu-s...
etyekfilm.hu/makingofignite/

Dolmen
Játékfejlesztés.hu-s RPG projekt az egy fős Dante Studio csapattól. Kár, hogy egyedül dolgozik rajta az illető. Jelenleg nem tudok demóról, pedig ingyenes projekt... A screenshotok alapján a készítő jól halad.
www.dante-studio.atw.hu/

Stickman
A pálcikaemberes MMOFPS, vagy hogy is van... Az ötlet hatalmas. Picit a lustaságból fakad szerintem, hiszen a fejlesztő pálcika embereket alkalmazott, de sikeres és működő játék. Ennyit a magyar kreativitásról. Van ám ebben a nemzetben valami csodálatos... :D Ki kell aknázni!
Hajrá!
stickman.hu

Amos világa
Online RPG, viszont fizetős :(... Nem értem, hogy miért olyan fontos, hogy valami szó nélkül fizetős legyen. Aki szeretné kipróbálni, az dögöljön meg? Jó, végülis ez is üzleti politika, pl. aki ki akarja próbálni, az biztosan fizetni fog 1*... Csak rossz politika...
www.amosrpg.hu

Lemuria
Több magyar böngészős játék is van (Azt hiszem, a Hódító is magyar böngészős stratégiai játék - javítsatok ki, ha nem). Kifejezetten nem értem, hogy a Lemuria miért tart itt. Annak idején virágzott, én imádtam a játékot, 2* is újrakezdtem, de már nem játszom vele. Olyan játék volt, amit nehezen tudtam abbahagyni. Mindig volt miért bejelentkezni az országomba, mindig lehettel a birodalommal valamit csinálni. Szerintem sokkal jobb koncepció (azok ellenére, hogy nem grafikus), mint a Travian, vagy az Ikariam. Sőt, ez utóbbit kettőt kifejezetten utálom, és nem is magyar fejlesztésűek. De hogy a Lemuria miért nem lépett nemzetközire...? Ki érti ezt...
Biztos semmi közöm hozzá, ami végülis igaz.
www.lemuria.hu

Van még rengeteg projekt a Játékfejlesztés.hu-n, de nem mindegyik igényes, és esetleg élő projekt. Próbáltam olyanokat bemutatni a bejegyzésben, amikhez - én - reményeket fűzök, vagy csak egyszerűen szépek. Persze van olyan játék is a bejegyzésben, amelyek nem jf.hu-sak...
Semmi különösebb célom nem volt ezzel a bejegyzéssel.
Ja, de. Volt. Rámutatni az esetleges olvasóknak arra, hogy magyar játékfejlesztés létezik, él, és van remény. Nem tudom, hogy hol rontunk el valamit, vagy egyáltalán elrontunk-e valamit? Tény, hogy kevés az elkészült játékok száma Magyarországon, és lehetne szebb is az arány. Nem szabad csak úgy abbahagyni egy projektet. Az a minimum, hogy valamit kezdenek a készítők a halott projekt addigi eredményeivel, és ezt sem érzem.
Felmerült a bejegyzésben egy pálya is. Azért is írtam erről, mert ehhez állok a legközelebb, meg azért is, mert bár nem biztos, hogy a csalódásom jogos - sok különböző ember van - nem lehet mindenkit egy kalap alá venni - JF.hu-n egyszer regisztráltak egy xy játékhoz készülő pályát. Mélységesen ledöbbentem az ottani tapasztalatoktól. Ez Magyarország? Mindent fikázunk? Milyen joggal különböztetünk meg egy legalább élő pályás projektet, egy (sajnos rengeteg ilyen van) határozatlan, nagyravágyó, min. referenciával rendelkező, minimális eredményekkel rendelkező projekttől? Ez utóbbi sokkalta gázabb. Ordítsatok le, ha nincs igazam.

Esetleg írhattok bejegyzésben hasonló jellegű hozzászólásokat. Olyan (magyar!) projekt, amihez reményeket fűztök, vagy élménnyel teszik (remélhetőleg) gazdagabbá Magyarországot.

1 megjegyzés:

Faust írta...

Nem ide tartozik, de...

G.u.l.y.á.s.h.o.r.r.o.r! :D

Csilliárdossá válás - "Hogyan legyenek rendben a pénzügyeim?"

 Hogy nézzen ki egy napod: vagyon-pénz-tartalék-megtakarítás egészség kapcsolatok (párkapcsolat, gyerekek, barátok, család)   Pénzügy: ...