2009. május 5., kedd

Windows-os játék Linux alatt

Linux-osok tudják, hogy ez nagy téma, jó részük pedig azt is tudja, hogy megoldás, mint a tenger...
Viszont nézzük egy windows-os felhasználó szemével. Szerintem a liuxszal szemben létrejött kifogásaik között mindig szerepel ez a kérdés, mint megoldatlan dolog. ('Mennyi játék van Linux alatt?')

Szerintem a Linux egyik nagy előnye, hogy ingyenes, és a linux-ra fejlesztett szoftverek is ingyenesek szoktak lenni. Kirakók, logikai játékok, kártya játékok, stb.

De mi a helyzet a nagy szoftverekkel? Nemrég a CSS-t akartam futtatni, és problémákba ütköztem.

Először azon kaptam magam, hogy steam nincs linux alá, aztán mégis kiderült, hogy van valami bináris kód linux alá, de az szerverekre jó, vagy mi a franc.
Ekkor jött az, hogy más megoldást keresünk. A jó öreg Wine.

A Wine tökéletesen elindította a windows-os steam telepítését, majd bejelentkeztem, letöltöttem a játékot, végül már indítottam is a CSS-t.
Először el sem indult a játék. Átállítottam a directx-t régebbi verziókra (8.0, 7.1, 7.0), mely esetben elindultak, de volt egy gond. Szörnyen akadozott a játék, míg windows alatt, ha más nem, döcögött.
Aztán keresgéltem neten megoldásokat, állítgattam ezt-azt, de nem éreztem javulást.

Utána letöltöttem a codeweawers windows-os játék futtató cuccát, mely felordított, hogy trial version... Nos, kérem szépen, már megint mindenki ki akar lopni? Egy ekkora vállalat egyetlen egy játék miatt miért lopja ki a szemem? Egyébként el se jutottam semeddig, mert megharagudtam rájuk.
http://www.codeweavers.com/products/cxgames/

Jött (volna?) a Cedega. Igen, tök jópofa, régen ingyenes volt, és most rádöbbentem, hogy nagyon nem az már. Ráadásul a régi verziókhoz "oda sem volt írva" a CSS.... :(

Aztán jött egy haverom, hogy - ugyanmár - miért kell ide steam? Igaza volt. Megvan eredetiben a CSS, tehát jogosult vagyok crackelt CSS használatára, hiszen a licenszem megvan, a BSA meg szopja le magát (APEH ne, mert még elolvas...). Szóval fent a crackelt CSS, non-steam, és...
Ugyanúgy akadozik. Ez már nem haveron múlt. Hiába állítgattam a directx-t, meg miegymást....

A gond az, hogy nem kéne 768 megabájt memóriával és 1,7 Ghz-s procival szaladgálnom. Viszont azt mondom, ez nem a Linux hibája (höhö - windows fanok). Egyszerűen annyira gyenge gépről van szó, hogy nem erről kéne álmodoznom. A videójáték piac, és a kiadók meg szégyelhetnék magukat, mert szerintem az is nevetséges, hogy illegális windows-ra fejlesztenek. (Magyarországon - senkinek - nincs eredeti vindóza -.)

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

De igen is van magyar országon eredeti windowsa sok embernek, Ők másolják nekünk. :D

Csilliárdossá válás - "Hogyan legyenek rendben a pénzügyeim?"

 Hogy nézzen ki egy napod: vagyon-pénz-tartalék-megtakarítás egészség kapcsolatok (párkapcsolat, gyerekek, barátok, család)   Pénzügy: ...