Az előbbi bekezdésemben önző módon magamról írtam. Azt hiszem, sok ezer oldalt megérne a magyarországi Játékfejlesztés témája. Most itt ejtenék néhány szót, ám várhatóan ez egy általam írt cikk lesz - saját magamnak. Nem hiszem, hogy lennének JF-vel foglalkozó olvasóim, ha mégis, örülök neki.
A múlt? Stormregion
Magyarországon volt egy fejlesztőcsapat, akiket meg kellett siratni. Igen. Stormregionnak (Viharsaroknak) hívták, mégpedig az alapcsapat hovatartozása miatt... Nos, dicséretre méltó, amiket létrehoztak (Swine, Panzers - Phase One, Panzers - Phase Two). Bár ez utóbbiról én már azt hallottam, hogy felesleges erkölcstelenség volt. Nézzük más szemszögből.
http://csakegypohar.blogspot.com/
Na itt egy tökéletes blog. Egy viharsarki emberke írta, méghozzá elég jól. Kritizál néhány cikket, interjút, stb.-t. De a lényeg, hogy írt egy teljes, és összefüggő történetet http://almainkutjan.freeweb.hu/ . Mérhetetlenül szomorú, hogy már tavaly nyár óta semmiféle életjel - adás nem történt. Szerintem a Magyar Játékostársadalom nem ezt érdemelné. A Stormregion emléke sem. Ugyanis a Stormregionot legyalulták a Föld felszínéről, miután hivatalosan a német 10Tacle, egy autós játékokat fejlesztő cég felvásárolta a Stormregiont? Miért hagyták? Nem tudom. Mi közük lesz egymáshoz? Nem tudom. Mit csinál a 10Tacle a Gepárd engine-al? Nem tudom, de lényegtelen, mert csődbe ment az egész úgy, ahogy van... azt a nyomorék stormregion.hu weboldalt és kibaszott nehéz lett volna fenntartani. Köszönjük. Bár ez nem a magyarok hibája (a csőd), de ezt nem kellett volna hagyni... Nagy kő esett le a szívemről...
Philos Labs
Hát mindegy, mert Ők is meghaltak. Elpusztultak. Pedig létrehoztak 2?? játékot, de az utóbbi nagyon sikeres lett. Elméletileg életben maradhattak volna. Talán ők vettek Motion Capture-t kibaszottul feleslegesen? Minek? A Magyar mit ugat az üzletpolitikába? Nem ért hozzá... Megint valamelyik észágyú szólt, hogy venni kell cuccost, mert a nagyok is így csinálják. Csak hogy nem vagyunk nagyok. Meg kéne fontolni minden kibaszott lépést, és nagyon kéne ám spórolni...
Digital Reality
Kedvenc témám. Egy szép szavam sincs hozzájuk. Vagy mégis? Kidobtak nekem egy olyan játékot, amit soha nem tudok elfelejteni. Nem, nem az Imperium Galactica, hanem a Haegemonia. Igen, az is nagyon jó játék lett, szóval nyugodtan ugassatok. Megjegyzem, az Imperium Galacticáról egyetlen egy rossz szót sem hallottam, szóval nem mondom, hogy bad cucc. Sőt, ha jól hallom, nagyon is híres, nemzetközi szinten "erre" emlékeznek, és nem arra, amire én... De ez nem gond. DR, fel a fejjel, sikeres vagytok. Csak voltatok.
Ugyanis kussoltak 2-3-4-5 évet? MInek? Ja, fejlesztettek egy FPS-t, ha jól sejtem? Kiadták? Nem. Miért nem? Mert kudarc lett volna? Jó, közelítsük meg máshonnnan: Miért lett olyan, hogy kudarc lett volna? Hmm? És most ülnek a seggükön, és fejlesztenek... Remélem, hogy magyar tőkével, különben kiherélem őket. http://www.digitalreality.hu/ Persze a remény örökké él. Én hiszek bennük, de légyszíves... Csak semmi marhaságot! Ja, és ha van egy olyan játékotok, ami nem biztos, hogy nemzetközi siker, hanem csak középkategória, azt is dobjátok ki bassza meg... Hajrá!
Garázs?
Mindenhol kérdés, hogy vajon mi lesz a garázsprojektekkel? Hát semmi... De a remény hal meg utoljára... http://jatekfejlesztes.hu/ Miért nincs fent az összes garázsprojekt a jf-n? Mert a magyar nem tud még alacsony szinten sem összefogni? Igen, azért. De a jatekfejlesztes.hu csodálatos és reményteli kezdeményezés. Nem azért kell oda regisztrálni, mert társadalmi elvárás, hanem azért, mert így illik. Mert az emberek kíváncsiak a projektekre, mert itt lehet embereket szerezni, stb. Nemár... Ne hősködjetek már egyedül!
És mi történt még?
http://hcgamedev.blog.hu/ Egy jó blog, ami PERSZE meghalt. Megint. Mi nem hal meg? Magyarország Szarország? Vagy mi? Van egy ésszerű fejlesztő, aki nem bontakozhat ki? Hogy történhet ez elő? Magyarisztánban miért nem semmi sem úgy, mint Nyugaton? Nem, NEM Nyugathoz kell hasonlítani, hanem fejlődni kéne, és haladni. Nem Nyugat felé, hanem előre. De itthon ez nem megy. Bezzeg, ha lopni kell...
Szóval még mindig jó a blog, de az író abbahagyta. Shit....
Blach Hole Entertainment
Róluk nem tudok mit mondani, Warhammer Mark of Chaos? és Armies of Exigo? És most két játékot fejlesztenek? De hogy miért, azt nem tudom? Jól rémlik, hogy halt már meg olyan csapat, amelyik kettő/több játékot fejlesztett egyszerre? Ne rontsátok el. És nem szégyen a középkategória, igen is van lehetőség, van remény, menni kell előre.
Ja, és az a blogíró... http://www.nemesys.hu/ itt elvileg dolgozott. Megnéztem a weboldalt 5 másodpercre, nem fogtam fel mindent, de a remény megvan.
Művelődj
Művelődj, tiszteld más munkáját, és persze CSODÁLD más munkáját.
Mi a Végkövetkeztetés Fasten koma? Ugyanis Sietek...
Magyarországon körülményes játékot fejleszteni, de hobbi szinten kötelező minden informatika/gamer/dev érzelmű embernek. Nem kell feladni az első akadálynál, és most ne rám gondoljatok (Miért, mire gondoltok?), én, aki még hobbifejlesztőnek sem mondhatja magát, nem hoztam létre semmit. Talán nem is fogok? Fogalmam sincs. Isten segítsen. De nektek, fejlesztőknek k***ára nem szabad megállnotok, erőt kell gyűjtenetek, majd nyomatni kell.
Nincs tőke? Hát oszt', kit érdekel? Ezért kell hobbi szinten, pénz nélkül elkezdeni. Első befutás jó nehéz, de nem milliárdosnak kell lenni (fentebbi blog!!!), hanem lehet, hogy elég egy kisebb tőke arra, hogy kicsit előrébb lépjetek a fejlesztés szintjén. Jó, nem tudok még belőle megélni, és? Reménykedj benne, hogy előbb-utóbb meg fogsz élni belőle. Referencia pedig kell, tehát húzzál dolgozni.
Nincs csapat? Csinálj. Szerezz. Keress. Találj. Bazdmeg.
Mi a Végkövetkeztetés Fasten koma? Ugyanis Sietek... Játékot fejleszteni!
Nem, nem én. A JF érzelmű hallgatóság.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése