Létrejötte
A Valve Half-Life 2-höz fejlesztett engine-ja volt, akkor még HL2 engine néven. A játékot 2004-ben adták ki, mindazok ellenére, hogy a Valve-nak volt egy nagy kalandja 2002-ben. (Egy hacker elsajátította, és publikálta a Valve HL2-jének addigi változatát. Furcsamód a játék "hosszabb" volt, mint a hivatalos kiadás, ugyanis a játék végéből kivettek egy havas pályát.)
A soron következő Counter-Strike Source (CSS) miatt kovácsoltak egy Source engine-t a HL2 engine-ból, amiben "kivehetővé" vált az eszközkezelés, meg optimalizálták a netkódot, melynek segítségével egy jó multiplayer játéknak örvendhetünk.
Tulajdonságok
A Source engine egy rettenetesen jó, és állandó fejlesztés alatt levő engine. Ez utóbbi azért válhat előnyére, mert egy elkészített játékot később feljavíthatsz. Pl. a HDR (High Dynamic Range), ~kb. előre renderelt fények) is később került be az engine-ba. Míg más, "híres"-nek nevezett engine-ok lehet, hogy kiadásukkor verik a Source Engine-t, viszont nem fogják fejleszteni azokat az engine-okat. (Ha mégis van olyan engine, akkor kéretik egy komment! :))
A Textúra kezelés .vtf-ben (textúra fájl), és .vmt-ben (materials fájl) módjára működik. Maximum 4096*4096-os felbontású lehet a textúra mérete, rengeteg anyagtermészet van, meg még egyéb, anyagtermészethez tartozó dolog is van, amelyben nem vagyok tájékozott.
Előnye még az engine-nak, hogy viszonylag gyenge gépeken is elindul, ugyanis elég széleskörű a grafikai beállítás. Persze megint jönne mindenki azzal, hogy "kinek van sz@r gépe?", hát mondjuk pl. nekem... Az én gépemen kb. semmilyen játék nem fut, kivéve a Valve játékait. Furcsamód. (Persze, azért picit akadoznak, de legalább elindulnak, és nincs error.)
Licenszelés
Fontos kérdés, ugyanis hála istennek több lehetőségünk is van. Ha megveszed a Half-life-ok közül valamelyiket, akkor az engine-t használhatod, illetve készíthetsz MOD-ot, vagyis modifikációt. (Új pályák, új modellek, új textúrák, új történet :)). Viszont nem terjesztheted pénzért.
Lehetőség van viszont tényleges vásárlásra, vagy szerződéskötésre, aminek köszönhetően eladhatod a termékedet. Ez történt egyébként a Garry's mod-dal is, ugyanis eredetileg ingyenesen letölthető MOD volt, mire kinőtte magát ténylegesen megvásárolható játékká.
Eszközök
A Half-Life-ok megvásárlásával jogos használója vagy a Source SDK-nak, vagy a Software Development Kit-nek (Fejlesztői eszköznek). Ezzel tudsz majd modot készíteni, pályákat szerkeszteni, textúrázni. Viszont a Modellezés tudomásom szerint magánügyeddé válik. Egy ingyenes programmal, az AutoCad tulajdonosa által fejlesztett Softimage XSI-vel készíthetsz modelt az engine-hoz, illetve azt hiszem, hogy a 3ds Max-hoz is van exporter... Illetve van még a Milkshape 3d azt hiszem, viszont ez utóbbi kettőt licenszelni/vásárolni kell.
(Az ingyenes Wings 3d és Blender azt hiszem nem támogatott.)
Játékok
Half-Life 2, Half-Life 2 Episode One, Half-Life 2 Episode Two, Team Fortress 2, Day of Defeat: Source, Counter-Strike: Source, Garry's MOD, Half-Life 2 Loast Coast, Half-Life 2 Deathmatch.
http://steampowered.com/
Steam - játékok vásárlása, regisztrálása
http://valvesoftware.com/
Valve hivatalos weboldala
http://developer.valvesoftware.com/
Fejlesztői oldal - Source SDK-ról itt találtok cikkeket
http://developer.valvesoftware.com/wiki/Source_Engine_Features
A Source engine-ról leírás
Tutorialok
Tutorialokról néhány szót, illetve ha már itt vagyunk, meg is említem, hogy miért írtam ezt a cikket. Már régóta elképzeléseim között szerepelt, hogy komolyabban foglalkozom a Source engine-nal, de erre nem került sor, az angoltudásomnak, a modellezni nem tudásomnak, illetve az időhiány miatt. Viszont nemrégiben a jatekfejlesztes.hu-n Askhandi írt már 4 cikket a Source engine-ról, és nagyon remélem, hogy még sok-sok cikket fog írni! :)
http://ilab.hu/jf/page.php?&id=294
Source Tutorial #1 - Az első szoba :)
http://ilab.hu/jf/page.php?&id=295
Source Tutorial#2 - Textúrák igazítása
http://ilab.hu/jf/page.php?&id=296
Source Tutorial#3 - Textúra készítés
http://ilab.hu/jf/page.php?&id=297
Source Tutorial#4 - Fények beállítása
Illetve magam is írtam egy ömlesztés-szerű leírást a Source SDK - Hammer pályaszerkesztésről:
http://ijcweb.extra.hu/fasten/index.php?p=jatekfejlesztes_source_sdk
A Valve Half-Life 2-höz fejlesztett engine-ja volt, akkor még HL2 engine néven. A játékot 2004-ben adták ki, mindazok ellenére, hogy a Valve-nak volt egy nagy kalandja 2002-ben. (Egy hacker elsajátította, és publikálta a Valve HL2-jének addigi változatát. Furcsamód a játék "hosszabb" volt, mint a hivatalos kiadás, ugyanis a játék végéből kivettek egy havas pályát.)
A soron következő Counter-Strike Source (CSS) miatt kovácsoltak egy Source engine-t a HL2 engine-ból, amiben "kivehetővé" vált az eszközkezelés, meg optimalizálták a netkódot, melynek segítségével egy jó multiplayer játéknak örvendhetünk.
Tulajdonságok
A Source engine egy rettenetesen jó, és állandó fejlesztés alatt levő engine. Ez utóbbi azért válhat előnyére, mert egy elkészített játékot később feljavíthatsz. Pl. a HDR (High Dynamic Range), ~kb. előre renderelt fények) is később került be az engine-ba. Míg más, "híres"-nek nevezett engine-ok lehet, hogy kiadásukkor verik a Source Engine-t, viszont nem fogják fejleszteni azokat az engine-okat. (Ha mégis van olyan engine, akkor kéretik egy komment! :))
A Textúra kezelés .vtf-ben (textúra fájl), és .vmt-ben (materials fájl) módjára működik. Maximum 4096*4096-os felbontású lehet a textúra mérete, rengeteg anyagtermészet van, meg még egyéb, anyagtermészethez tartozó dolog is van, amelyben nem vagyok tájékozott.
Előnye még az engine-nak, hogy viszonylag gyenge gépeken is elindul, ugyanis elég széleskörű a grafikai beállítás. Persze megint jönne mindenki azzal, hogy "kinek van sz@r gépe?", hát mondjuk pl. nekem... Az én gépemen kb. semmilyen játék nem fut, kivéve a Valve játékait. Furcsamód. (Persze, azért picit akadoznak, de legalább elindulnak, és nincs error.)
Licenszelés
Fontos kérdés, ugyanis hála istennek több lehetőségünk is van. Ha megveszed a Half-life-ok közül valamelyiket, akkor az engine-t használhatod, illetve készíthetsz MOD-ot, vagyis modifikációt. (Új pályák, új modellek, új textúrák, új történet :)). Viszont nem terjesztheted pénzért.
Lehetőség van viszont tényleges vásárlásra, vagy szerződéskötésre, aminek köszönhetően eladhatod a termékedet. Ez történt egyébként a Garry's mod-dal is, ugyanis eredetileg ingyenesen letölthető MOD volt, mire kinőtte magát ténylegesen megvásárolható játékká.
Eszközök
A Half-Life-ok megvásárlásával jogos használója vagy a Source SDK-nak, vagy a Software Development Kit-nek (Fejlesztői eszköznek). Ezzel tudsz majd modot készíteni, pályákat szerkeszteni, textúrázni. Viszont a Modellezés tudomásom szerint magánügyeddé válik. Egy ingyenes programmal, az AutoCad tulajdonosa által fejlesztett Softimage XSI-vel készíthetsz modelt az engine-hoz, illetve azt hiszem, hogy a 3ds Max-hoz is van exporter... Illetve van még a Milkshape 3d azt hiszem, viszont ez utóbbi kettőt licenszelni/vásárolni kell.
(Az ingyenes Wings 3d és Blender azt hiszem nem támogatott.)
Játékok
Half-Life 2, Half-Life 2 Episode One, Half-Life 2 Episode Two, Team Fortress 2, Day of Defeat: Source, Counter-Strike: Source, Garry's MOD, Half-Life 2 Loast Coast, Half-Life 2 Deathmatch.
http://steampowered.com/
Steam - játékok vásárlása, regisztrálása
http://valvesoftware.com/
Valve hivatalos weboldala
http://developer.valvesoftware.com/
Fejlesztői oldal - Source SDK-ról itt találtok cikkeket
http://developer.valvesoftware.com/wiki/Source_Engine_Features
A Source engine-ról leírás
Tutorialok
Tutorialokról néhány szót, illetve ha már itt vagyunk, meg is említem, hogy miért írtam ezt a cikket. Már régóta elképzeléseim között szerepelt, hogy komolyabban foglalkozom a Source engine-nal, de erre nem került sor, az angoltudásomnak, a modellezni nem tudásomnak, illetve az időhiány miatt. Viszont nemrégiben a jatekfejlesztes.hu-n Askhandi írt már 4 cikket a Source engine-ról, és nagyon remélem, hogy még sok-sok cikket fog írni! :)
http://ilab.hu/jf/page.php?&id=294
Source Tutorial #1 - Az első szoba :)
http://ilab.hu/jf/page.php?&id=295
Source Tutorial#2 - Textúrák igazítása
http://ilab.hu/jf/page.php?&id=296
Source Tutorial#3 - Textúra készítés
http://ilab.hu/jf/page.php?&id=297
Source Tutorial#4 - Fények beállítása
Illetve magam is írtam egy ömlesztés-szerű leírást a Source SDK - Hammer pályaszerkesztésről:
http://ijcweb.extra.hu/fasten/index.php?p=jatekfejlesztes_source_sdk
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése