2011. március 19., szombat

FrontierFosVille

Van ez a Drága cég, úgy értem DRÁGA cég, a ZyngaFos. Sok-sok milliárdot ér, de hogy mire fel, az örök rejtély. Ja igen, van sok-sok millió játékosuk (ami tényleg nagy szám és szép eredmény), de Amilyen fos termékeket dobnak ki, az szégyen. Már tudjuk egy ideje, hogy a játékaik, illetve azok ötlete lopott ötlet... A Farmville egy másik aranyos földművelő játékból lett teljesen lekoppintva, és máig is a Zynga húzója. Meg a FosFacebook húzójátéka. Nem gond.

De hogy olyan fos legyen egy Szoftver, bocs, nem az, olyan fos legyen egy Játék... Ja, bocs, nem az, olyan fos legyen egy FlashFos alkalmazás, mint amilyen, az szégyen és gyalázat...


Az Oké, hogy a Flash egy "rossz" technológia, ami hihetetlenül erőforrás-zabáló, (kötekedőknek szólok, egy Java nyelven megírt pontosan megegyező játék gyorsabb lesz, kevesebb procit és kevesebb memóriát eszik - Ennyit erről) . És hogy milyen a gépem? Mi az, hogy egy ilyen "kis" játék, ahol jóformán Age 1, vagy Heroes szintről beszélünk, a grafika "alacsony" minőségű, a játékmenet pofátlanul egyszerű, egyszerűen NINCS mit lekódolni bazmeg, nincs művelet, nincs utasítás -> mégis lazán tud enni 500 Megabájt memóriát. Mire föl?

Tudom, hogy sok mindenki azt mondja magában, hogy szar a gépem, de itt valami félreértés van. Magyarázok rendesen, hogy tényleg megpróbálja megérteni mindenki: A gépem Fosch, de könyörgöm, miről beszélünk? Annyi memóriát eszik a játék, mint egy GTA-San Andres szintű játék? Sőt, miről beszélek... Annyi procit eszik, mint egy Folyamatosan futó konvertáló, vagy compiler, vagy renderelő?! Mi van?!

MILYEN kibaszott műveletet kell elvégezni az ALKALMAZÁSnak akkor, amikor állásban van?! (A képen nem állás üzemmód van, épp tölt a játék, de a procit mindig 99%-ban eszi. Aki esetleg előhozná megint, hogy szar a gépem - szar a procim, szólok, hogy 1,6Ghz-t enni tényleg szégyen. És ez kétmagos processzoroknál is az egyik procit teljes zabálását jelenti. Miről beszélünk?!)

Mégis milyen játék, helyesebben milyen technológia az, amelyik ÜRESben zabál? És így. 99%-on fut az FrontiFos...

Miért pofázok ennyit? Az imént 45 perc volt, mire meglátogattam a szomszédjaimat, és nem a net miatt, hanem a hihetetlen szar felépítés miatt, és az akadozás miatt. Aki jönne, hogy HASZNÁLJAK TŰZRÓKAFOS-t, annak szólok, hogy mind a jelenleg legjobb böngésző (Opera), mind a legnépszerűbb böngésző (FireFox, legfrissebb), mind a legjobban feltörekvő, és talán legjobb felépítésű böngésző (Google Chrome) is bemondja a tutit. Értsd: Tegnap mind az utóbbi két böngésző összeomlott, amikor meg akartam látogatni a szomszédot. Pedig csak egy köpésnyire van. De megy ez máskor is, általában akkor, amikor valami csilivilifos tárgy "képe" akar megjelenni, akkor jön egy bum és teljes összeomlás. Google Chrome-ban annyit "látok" belőle, hogy a "Flash plugin" összeomlott. Jó vicc.

Most, hogy picit lenyugodtam, akarok/akartam arról beszélni, hogy hogyan is kell Alkalmazást Fejleszteni. Mert igen, én nagyképű Köcsög vagyok,és megmondom a Világ legnagyobb fejlesztőinek, hogy hogyan fejlesszenek:

  • -Ne válasszanak ritkafosch technológiát
  • A számítógépek 70%-a legyen az iránycél, értsd: Miután a világ még egyáltalán nem állt át kétmagos processzorra (hárommagosra, meg négymagos processzora sem), ezért Nincs miről beszélni, Nem rájuk fejlesztünk. MI?! Hogy ilyen köcsög vagyok, és azt mondom, hogy a jó gépekkel rendelkező emberek szívjanak, és nézzék a szar felbontású játékot?! Mikor mondtam ezt?! Fejleszteni úgy kell, hogy többen tudjanak játszani vele, HA KELL, akkor úgy fejlesztünk, hogy a jó géppel rendelkezők használják a játék jobb minőségű verzióját, a nem jó géppel rendelkezők használják a játék sz@r@bb minőségű változatát. Ja, hogy a FrontiFosch tartalmaz low grafikát? Rossz vicc volt. Nagyon rossz. A Procit ugyanúgy eszi, a memóriába meg bent baszódik a kibaszott sok grafika, miről beszélünk...?!
  • Az előbb kiderült, de leírom: miután az átlag gépekre, illetve kicsit az alá fejlesztünk, ezért NAGYON, de nagyon csinálunk olyat is, hogy a gyengébb gépeket is kiszolgáljuk aranyosan (rosszabb grafika), és a jobb gépeket is (jobb grafika), avagy Skálázhatóvá csináljuk a játékot, illetve a játék minőségét.
  • Nem basszuk teli reklámfossal a terméket.
  • Gondolkodunk, és nem 1600*1200-ra fejlesztünk, mert kibaszottul nincs elterjedve, és nem is lesz, de ezt nagyon nehezen fogják fel az észágyúk. Ja, hogy valaki engem megszól, hogy miről beszélek 1280*800-al? Elmondom, hogy miről beszélünk. Tételezzük fel, hogy 1280*1024 az átlag. (még mindig van 1024*768as is, de "vannak" 1600*1200-asok, meg 1280*800-asok, meg 1440*900asok is). Ha jól bebasszuk az átlagot, mondjunk függőleges felbontásra 1024-et. Hülye ember SEM csinál olyan játékot, ami ilyen felbontáson se túl kényelmes, ÉRTSD: A böngészőnek van menüsora, van lapfül "sora", van állapotsora", van a kibaszott TÁLCA, akár winfosch, akár nem winfosch, de hogy levonunk az 1024-ből pár pixelt, az BIZTOS. Levonás után kérem az olvasókat/meg a fejlesztőket, kicsit gondolkodjanak, mert ha kisebb lett a szám, akkor nagyjából az jön ki, hogy a Nép egy része még így is szarban van, pedig nem rossz felbontást használ, hanem SZÉLESVÁSZNÚ monitora van, és MÉGSEM lát semmit a játékból, bocs, mégsem esik jól a képernyőre a játék, hiába rakom teljes képernyőre a böngészőt, ahol nagyon, de nagyon eltűnik a menüsor, böngészősor meg a tálcácska.

És mára kitomboltam magam. Egyelőre.

1 megjegyzés:

Faust írta...

Fujj de mocskosul rá voltam kattanva dögöljek meg...

Amúgy igazad van. :D

Csilliárdossá válás - Pénzügyi kurzusok + csoportok

Kurzusok és szolgáltatások Bence Balázs / Portfólió Tikos Gergő Érthető pénz / Varga Dani MakeItCount Tóth Dávid pénzügyi mentor  Tudástá...